Først legger de på månedsprisen til 429 kroner i måneden, og så «slutter» de å levere avisen. Tre ganger siden meldingen om prisøkningen kom har jeg ikke fått avisen levert. To ganger har det skjedd på lørdager, og da nytter det ikke å ringe kundeservice. De er stengt på lørdager. Hvorfor?

Når jeg ringer det såkalte kundeservice får jeg bare en masse svada til svar. En gang hadde de ikke fått nok aviser. Denne forklaringen har jeg fått flere ganger. Da må de ansette noen som kan telle. En annen gang fikk jeg beskjed om at det ene trykkeriet ikke hadde levert nok aviser. Dette fortalte jeg til redaksjonen som kunne fortelle meg at det kun er ett trykkeri som trykker avisen. Kundeservice sier jeg skal få avisen i morgen, men hva hjelper det å få lørdagsavisen på tirsdag? Jeg betaler for Lindesnes avis.

Lindesnes avis har selv sagt at avisen skal være levert innen klokken 07.00. Men dette skjer sjelden. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått følgende melding:

«Hei! Det er dessverre forsinkelser på avisruten din i dag, og avisen er forventet levert innen klokken 09.00. Vi beklager dette. Hilsen Lindesnes avis.»

Er det flere som opplever uregelmessig levering, eller er det bare her på Skjebstad?

Synes dette er for lettvint. Hvis budet har problemer med å klare ruten, må det kanskje byttes ut, eller kjøpe ny vekkerklokke.

Nå må Lindesnes avis og distribusjonsselskapet skjerpe seg.

Kanskje Lindesnes må bytte distributør til noen som er å stole på?

Gill Bru