Gill Bru skrev i sist uke et leserinnlegg om manglende aviser. Bru har gjentatte ganger denne høsten ikke fått det han har betalt for, og det er bare å beklage. Å måtte mase på avisens kundeservice jevnlig bør ikke være nødvendig, og jeg forstår godt at Bru er oppgitt. Jeg er heller ikke fornøyd med situasjonen. Vi i Lindesnes avis legger ned en innsats i produktet, og da er det irriterende hvis ikke det kommer fram og blir lest.

I leserinnlegget foreslår Bru at vi bytter distribusjonsselskap, men det er ikke et alternativ. Polaris Media eier Lindesnes avis og distribusjonsselskapet. Det som er mulig, er derimot å endre på det som ikke fungerer. Problemet er derfor tatt opp på øverste hold, for dette er så klart ikke en situasjon vi vil være bekjent av. Forhåpentligvis vil det nå bli fulle postkasser på Skjebstad og alle andre steder. Hvis en avis derimot skulle glippe, så må folk ringe kundeservice. Er det lørdag og kundeservice er stengt, så ring tipstelefonen vår. Vi vil at abonnentene våre skal få avisen mens den ennå er fersk. Jeg håper likevel ikke det skal bli nødvendig å ringe noen som helst i Polaris Media på lang, lang tid.

Til Gustav Reiersens innlegg er det bare å si tusen takk for gode ord. Vi gjør så godt vi kan, og vi setter stor pris på engasjementet knyttet til avisen. Så fortsett med å skrive leserinnlegg og send oss tips om det som skjer. Det er avgjørende for at vi kan lage en god avis.

Jeg håper Bru, Reiersen og andre fortsetter med å gi oss både ros og ris når vi fortjener det. Ros gir energi til alle i avisen, og ris kan skjerpe oss når det trengs.

Siri Wichne Pedersen,

Ansvarlig redaktør