– Jeg så ingen bedrifter som spesifiserte seg på utleie av selskapskjoler, så jeg følte absolutt det var et marked for det, sier hun.

Det hele begynte med at Lindland leide ut noen av de fineste selskapskjolene hun eide. Etter hvert begynte hun også å kjøpe inn kjoler i flere størrelser.

– De fleste kjolene kjøper jeg på Tise eller Finn. Kjolene jeg kjøper skal være av god kvalitet, og jeg prøver å få tak i kjoler som er unike og ettertraktet. Det skal gjerne være litt ekstra fine selskapskjoler som man ikke får tak i overalt, sier hun.

Nå har hun tatt steget videre i prosjektet. Ved hjelp av PR-byrået Lynx communication, har hun nå åpnet eget showroom.

– Det er utrolig gøy å ha en egen plass til alle klærne. Her har jeg flere stativ som kjolene henger pent på.

– Der er det også et eget sofahjørne som fungerer som en sosial plass. Pluss at vi har til et prøverom. Før kom alle inn i leiligheten min hjemme, så det er veldig gøy å ha et eget lokale til dette, sier hun.

Økonomisk gikk sommersesongen veldig bra, men det tar tid å tjene inn investeringene.

– Jeg har vel gått inn med cirka 100.000 kroner. I løpet av neste år ser jeg for meg å gå i null, og deretter kan jeg begynne å tjene på det, sier hun.

– Det smarteste vi kan gjøre er å kjøpe klær av god kvalitet som holder lenge. Hvis vi ikke trenger det, burde vi unngå å kjøpe klær. Derfor er det å leie en festkjole, i stedet for å kjøpe den, et godt bidrag for miljøet, sier Solveig Nilsen, leder for Bølgen Bærekraftsenter.

Selv om Lindland gjør det godt i kjolebransjen, trives hun i sin vanlige jobb, og har ingen planer om å slutte der.

– Men jeg vil gjerne bli enda flinkere på dette. Finne de mest unike kjolene med et bredt utvalgt av størrelser, og bli enda bedre kjent med markedet, sier mandalitten.